lördag 24 maj 2014

Har någon sett det saknade speakerljudet?

Vi är plågsamt medvetna om det uteblivna speakerljudet, och beklagar det så klart.

Jag är inte rätt man som tävlingsledare att säga exakt vad det beror på, om det nu är någon hos oss som är det. Iaf så jobbas det på saken under kvällen, och om jag förstått det hela rätt så har vi ljud ut utan problem om vi kör mikrofonen direkt in i någon "enhet" som man tydligen ska ha, men inte när det kopplas via mixerbordet.

Tack för er förståelse, vi i tävlingsledningen hoppas att ni ändå kan följa tävlingen via liveresultat och GPS.

Uppdatering 22.28: Nu har jag lyssnat på 10 underbara minuter från ljudansvarigs köksbord, bland annat hörde jag Dire Straits genom högtalarna här hemma på min dator. Nu håller vi tummarna för att samma inställningar fungerar också ute på arenan vid morgondagens final.

Mvh Anders Bennitz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar